Saturday, July 7, 2012

Merancang Majlis

Sejujurnya bagitau sepatutnya dalam nak mempersiapkan kerja kahwin ni kena ada komunikasi yang betul, means kita kena bagitau dengan jelas kepada keluarga yang lagi satu bila tarikh , hari dan waktu majlis dilangsung. Benda ni terjadi sendiri dalam merancang majlis saya. Nasib baik ada masa sebulan lebih benda ni insyallah dapat settle. Kami di Kedah merencana majlis pada 1 Sept untuk majlis bersanding Dan akad nikah pada 31 Ogos. Tapi keluarga pihak lelaki tak tau yang kami akan bernikah pada 31 Ogos tu. Aiyooo.. Semua tak tau kecuali tunang saya. Keluarga lelaki ingat kami bernikah pagi 1 Sept tu. Nasib semalam dapat tau, kalau tak huru hara pengantin lelaki tak sampai. Now ayah pihak lelaki tengah schedule semula perjalanan mereka sebab Pahang dan Kedah bukan dekat ye.  Masalah pertama ialah kami di Kedah dah siap hantar borang kat Pejabat Agama Islam. Kalau nak tukar tarikh tu memang akan ade sikit masalah., kedua videographer dah booking dah dah bayar deposit dan 1 Sept tu videographer tua de shoot majlis lain. Tu antara masalah besar lah. Sebab video tu memang cadangan saya nk simpan untuk kenangan. Kalau pihak lelaki tak boleh jugak 31 Ogos tu,,, macamana pon saya kena cancel videographer. Now saya still berdoa semua kan akan berjalan macam yang dah dirancang. Oh ye.. majlis bertandang pun dah tukar tarikh which is 6 oktober. Pihak lelaki nak cepatkan majlis bertandang sebelah sana. Yang tu tak de masalah . Insyallah. 

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)